Pozycja strony w Google
Starania o to by dana strona znalazła się jak najwyżej na liście strony wyszukanych przez wyszukiwarkę Google ( i inne wyszukiwarki) nazywamy pozycjonowaniem.
Na tą pozycje składa się szereg czynników wartościowania strony w algorytmie Google.
Siła proporcji wpływania poszczególnych czynników co jakiś czas się zmienia i dochodzą też nowe. To sprawia wiele trudności nawet zawodowym pozycjonerom.
Wymienię kilka istotniejszych czynników:
1. Dobra konstrukcja strony – od strony kodu
2. Ruch na stronie – ilość wejść na stronę i ilość oglądanych stron
3. Regularne dodawanie własnej nowej treści a nie kopiowanie z innych witryn internetowych
4. Ilość linków ( odnośników ) do naszej strony z innych wartościowych stron
5. Sprawność serwera ( tzw. uptime) – jeżeli nasza strona nie będzie dostępna przez dłuższy czas robot Google to też zauważy.
Dla strony małej firmy największą trudność stanowi dodawanie nowej treści. Bez tego jednak robot nie ma nowego tekstu by go indeksować ( zapisywać) , a odwiedzający nie widzą nic nowego i ciekawego do czytania, to też nie mają powodu, by powtórnie zaglądać na naszą stronę. Jak sobie z tym poradzić ? Napiszę o tym w następnym artykule.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.